DELANI:

 

-localitate in judetul BIHOR, ajezata in imediata apropriere a municipiului Beius. Administrativ apartine de Beius. Indeletnicirea locuitorilor inca din cele mai vechi timpuri a fost agricultura, cresterea animalelor, si prelucrarea pieilor(BITUSERIT). Bitusile confectionate le comercializau in deosebi la targul anual de la Negreni(FECHETEU).Trecerea timpului si-a spus insa cuvantul, astfel astazi mai traiesc doar trei(3) bituseri, care le mai confectioneaza. In ultimul timp delanarii sau mai ocupat si cu comercializarea carnii de vitel(in piata de la Beius)-lucru consemnat inca de pe vremea comunismului si de renumitul post de radio "EUROPA LIBERA". Nu se cunoaste data intemeierii localitatii dar sau gasit inscrisuri datate din anul 1484.

 

miercuri, 6 ianuarie 2010

retro - sfarsitul anului 2009




chef de chef

17 comentarii:

Anonim spunea...

Foarte frumoasa atmosfera.
La multi ani, un an cat mai rodnic si linistit sa aveti!

Anonim spunea...

Bonne année 2010 !
Magnifique photos de feux d'artifices !

Jack T spunea...

Hallo Marcu,

un An nou fericit si plin de Sänätate iti doresc.
Foarte fein ati särbätorit.

Multe Salutäri din Nürnberg Jacob

mamica de Sebastian spunea...

Superb si sa nu-mi spuneti ca a-ti facut si bograci??
La multi ani pe 2010

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Frumos!!!!Dar...cu ultima poza mi-ai facut o pofta!!!!!Mai ai???

marcu spunea...

Multumesc pentru urare. La fel va doresc si eu. La noi aproape la toate sarbatorile se prepara bograci.

marcu spunea...

Judy.....imi pare rau ca ti-am facut pofta dar daca o sa ai ocazia sa vii prin zona noastra vreodata sa stii ca te invit din toata inima la o portie.(sau chiar mai multe)

Ninulescu spunea...

Ultima poza e superba :)... of ce amintiri mi-a stirnit :)... Musai sa ajung acum in Bihor sa-mi cumpar si eu un ceaun, ca de fiecare data cind merg la pescuit sufar ca nu am unu pentru ciorba de peste :)... pe aici cit vezi cu ochii numa gratare cu mici si carne vezi da pe nimeni cu un ceaun sa pregateasca ceva :( ceaunul pentru mamaliga mi l-a cumparat cineva din Moldova.

Bograci e un fel de gulas ?..sau bograci e ceaunul?

marcu spunea...

Ninule: bograciul este o mancare asemanatoare cu gulasul dar cu alte ingrediente. Cat priveste ceaunul sa stii ca l-am cumparat de la o firma din Ungaria care a venit sa-si vanda produsele la noi in oras cu ocazia ZILEI BEIUSULUI. Anul acesta daca mai vin am sa iti iau si tie unul.(promit)

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Sa stii draga Marcu ca nu ma las invitata de doua ori!!!Cu prima ocazie(desi nu stiu cand va fii)vin la Delani la un bograci!!!Multumesc de invitatie!

Patricia spunea...

focuri de artificii frumos!!!
Happy 2010!

Anonim spunea...

Great pictures..Have a wonderful New Year :)

Ninulescu spunea...

:)..Multumesc mult, si sa-mi trimiti si reteta de Bograci :)..sa fac si eu .

Petru spunea...

Excelent !

gyuleea spunea...

frumoase artificiile!

l'alia-du spunea...

parece una bella fiesta de fin de año, saludos y espero que lo estes disfrutando

fly2sky spunea...

Frumos ai prins scanteile de artificii! Un an nou fericit sa ai!!